Direktlänk till inlägg 16 november 2011

hejsan hoppsan

Av katrins-place - 16 november 2011 14:27

Nej, jag har inte glömt bloggen eller hemsidan..inte heller haft skrivtorka ,  jag har bara haft så fullt upp hela tiden så jag har inte hunnit skriva varken här eller där.


Min käre pappa har ju varit här nu i en månad.. så det tar ju upp en hel del tid och sedan har jag ju en ny hund i familjen och mitt i alltihopa hade Zelda helt oväntat kommit  igång med löpet - samma dag som jag var iväg för att hämta hem Spencer.


Nåja - lite oförväntade händelser förgyller denna annars så rutinbundna flock / familj  


Spencer må låta något illa när Zelda är i höglöp - men Zelda själv låter tusen gånger värre! Jisses vad skönt det ska bli när detta är överstökat.

Löp med eller utan handhundar i huset är inte någon hit  och det kan jag lova att en flock med bara tikar kan okcså låta förjäkligt illa!


Annars funkar det bra med nya flock sammansättningen, Spencer platsar bra in här och han är lika underbar som alla dom andra lurvisarna.


Husrenoveringen går framåt, projekt bygga duschhörna är i full fart i källaren och förutom , barn, hundar och jobb så slukar det en hel del tid , Lilleman har bestämt att vi ska ha en stor takdusch - en såndär som skiftar färg rött / blått, och glasmosaiken som ska sitta på väggarna går i grå-svart-vita kulörer, glasblocken får dock bli helt enkla vanliga .. ja just "glas".


 Idag fick jag baka-kaka-rycket och gjorde 3 olika sorters sockerkakor medans jag väntade på att sotaren skulle komma..


Och sotaren han tordes inte komma med några klagomål heller efter att han sotat pannan, för tibbarna höll låda så han tordes inte gå in i hallen och inte fick han en syl i vädret heller - för hundarna dom skällde ut honom efter noter.


Snart ska jag iväg och jobba kvällen, onsdagar är lugna kvällar på jobbet och jag ser framemot att få vila öronen.


    

Var rädd om er   

 
 
Kia

Kia

16 november 2011 15:01

Vilken fin flock du har. Härliga hundar. Spencer var kommer han ifrån? Han platsar in till fullo hos er. Ha det gott
Kram Kia

http://www.guidedogskennel.se

 
Ingen bild

Katrin

16 november 2011 15:22

Hej Kia!
Tack så mycket, Spencer vår nykomling kommer från Kennel Sandsholm.
Vilken underbar tibbepojke han är :)

Kram Katrin

 
Ingen bild

Katrin

16 november 2011 15:25

Spencers uppfödare är Kennel Ömsikkas, han är Ellens pappa :-)
Men han kom till oss från Sandsholms kennel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katrins-place - 17 september 2020 10:45


Detta är Maya 💜 , en underbar kattfröken  

Av katrins-place - 19 april 2019 06:32


Sommarvärmen har kommit och det är skönt. Gubben min grillade kött igår och det blev rackarns gott. Vi satt ute på kvällen och njöt av finvädret. Idag blir det halvdags jobb för min del sen åker jag tillbaka till gubben min. Imorgon fyller han år ...

Av katrins-place - 18 april 2019 14:18

Haft en fantastisk förmiddag hos barnbarnet. Mormor kom med påskägg. Vi lekte, städade och var ute och njöt av finvädret och det blev gunga och rutschkana på lekplatsen. Innan jag åkte hem lagade jag hamburgare och pommes till lunch som minimannen be...

Av katrins-place - 17 april 2019 18:08


Idag fyller minstingen 16 år. Det firades med grillfest på solsidan. Vi hade tur med vädret +18 i skuggan och strålande sol. Premiär för säsongen att sitta ute och äta. Ungdomarnas pappa kom hit och firade med oss. Smidigt att ordna firandet på e...

Av katrins-place - 16 april 2019 21:44

Gjorde presentinköp till den blivande 16 åringen. Vart tog åren vägen? Känns som det var igår han var en liten buspojke. Det blir grillfest här på solsidan imorgon. Köpte även ett påskägg till barnbarnet, jag ska ha playdate med honom på torsdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards