Direktlänk till inlägg 9 december 2011

att räcka till överallt

Av katrins-place - 9 december 2011 10:47

Jag har fått frågan: Var får du all kraft ifrån ?

Jag vet inte... och jag försöker att låta bli att tänka på det allt för ofta, för bara tanken får mig att bli utmattad.

Mitt liv har aldrig varit utan oro och bekymmersmoln - så jag vet inte hur ett "smärtfritt liv utan bekymmer " är.

Min älskade Mamma hade ett svårt hjärtfel och min Pappa var nästan aldrig hemma under min uppväxt, han prioriterade sitt arbete. Det gjorde han ända tills han gick i pension, men då hade Mamma redan gått bort.


Dom sista åren innan hon dog var hon mycket sjuk och det blev många turer med ambulans med henne in till sjukhuset och långa sjukhusvistelser, på den tiden var mina 3 äldsta barn småttingar. Men jag fanns vid Mammas sida på sjukhuset, natt och dag när hon behövde mig och jag fanns till hands för mina barn, allt går.

När Mamma dog för 10 år sedan blev det ett oerhört tomrum, min älskade Mamma och bästa vän var borta för alltid.


Visst har jag kraschat - och det rejält men jag har rest mig ur askan och plockat ihop bitarna av mig själv och gått vidare, något ärrad för varje gång men det måste vara något superlim jag lagat mig själv med för fogarna verkar hålla.


Jag laddar mina batterier med långpromenader med mina älskade hundar, ni kan inte ana hur mycket kärlek och energier dom delar med sig och dom får lika mycket tillbaka av mig. Under dessa prommisar tänker jag och funderar ut nya lösningar på problemen i livet som dyker upp.


Jag har 4 underbara barn, 2 av dom behöver lite extra stöd - men alla är precis lika viktiga och älskade och värdefulla och alla har dom sina med och motgångar i livet - precis som vi alla människor har.


Lilleman och hans skolgång tar mycket av min tid nu, ja snarare just skolsituationen för här hemma är det inga som helst bekymmer med honom.

Pratade med "vår" sköterska på Bup idag och det är så bra att vi har deras stöd i detta med skolan. Hon berättade att det var andra barn  med särskilda behov på samma skola som har bekymmer.


Då fick jag en tanke...

Att starta en föräldragrupp för oss föräldrar som har barn som behandlas illa på den skolan, jag ska fundera vidare på det.

Jag vet att det tar av ens fritid att driva en sådan grupp, men jag  vet också att jag har drivkraften och jag sitter inne med kunskaper om LSS och om jag bara kan hjälpa ett endaste barn till förutom Lilleman så gör jag det så gärna.

Dessa barn och föräldrar ska veta att dom inte är ensamma.


Många föräldar som har barn med särskilda behov vet inte vilka rättigheter dom har, för skolan matar i dom allt om skyldigheter.

Men eftersom jag själv jobbar inom LSS och har ett brinnande intresse även för Skollagen och Likabehandlingsprogram så vet jag en hel del vid detta laget.


Och genom negativa erfarenheter vet jag också att man får inga förbättringar om man inte slåss för dom och vet vilka lagar och punkter man ska trycka på.


Jag har svårt att släppa tankarna på detta område fast jag lovat mig själv att ta några dagars timeout för att ladda energidepåerna.


Nu ska jag gå och tänka på  och göra något helt annat än detta, men först ska jag tillägna denna låt till varenda barn på jorden och särskilt till alla er som har behov av extra stöd och en extra skyddsängel som vakar över er    och till alla er föräldrar säger jag: Ge aldrig upp, inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid!



Älska mig för den jag är:

http://www.youtube.com/watch?v=DZvJpvXqHJM&feature=related

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katrins-place - 17 september 2020 10:45


Detta är Maya 💜 , en underbar kattfröken  

Av katrins-place - 19 april 2019 06:32


Sommarvärmen har kommit och det är skönt. Gubben min grillade kött igår och det blev rackarns gott. Vi satt ute på kvällen och njöt av finvädret. Idag blir det halvdags jobb för min del sen åker jag tillbaka till gubben min. Imorgon fyller han år ...

Av katrins-place - 18 april 2019 14:18

Haft en fantastisk förmiddag hos barnbarnet. Mormor kom med påskägg. Vi lekte, städade och var ute och njöt av finvädret och det blev gunga och rutschkana på lekplatsen. Innan jag åkte hem lagade jag hamburgare och pommes till lunch som minimannen be...

Av katrins-place - 17 april 2019 18:08


Idag fyller minstingen 16 år. Det firades med grillfest på solsidan. Vi hade tur med vädret +18 i skuggan och strålande sol. Premiär för säsongen att sitta ute och äta. Ungdomarnas pappa kom hit och firade med oss. Smidigt att ordna firandet på e...

Av katrins-place - 16 april 2019 21:44

Gjorde presentinköp till den blivande 16 åringen. Vart tog åren vägen? Känns som det var igår han var en liten buspojke. Det blir grillfest här på solsidan imorgon. Köpte även ett påskägg till barnbarnet, jag ska ha playdate med honom på torsdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards