Direktlänk till inlägg 20 december 2011

snart är detta året slut...

Av katrins-place - 20 december 2011 23:18

Vad fort detta året har gått...


Så är det snart jullov, skönt för alla barnen stora som små att få vila upp sig och koppla av. Jag är så stolt över mina 4 fina, goa , duktiga barn   


I år struntar vi i julavslutningen, jag har sagt ifrån på Lillemans skola, han ska vara ledig.

Han orkar inte med det stirriga omkring sig i kyrkan och denna termin har ju knappast varit trevlig för honom heller så vad sjutton ska ha behöva gå dit för då.

Vi ska inte vara med på någon julblomma till läraren heller - vad ska man köpa en blomma för till någon som betett sig på det viset.


Vi ska unna oss en härlig sovmorgon på torsdag och sedan ska vi ha myspysdag och fira jullovet med alla barnen här hemma.


Han kommer att börja på en toppenavdelning i januari, vilken underbar personal, det kändes så rätt när Lillemans pappa och jag besökte dom idag.

Imorgon ska Lilleman gå och hälsa på sin nya klass, hans förra assistent ska hämta honom och Lilleman är så himla lycklig och längtar till skolan.


Mycket har hänt detta år, särskilt dom sista månaderna... blod svett och tårar kan man väl sammanfatta det som, ett minst sagt turbulent år med stora omställningar i livet.


Men mycket har blivit till det bättre och jag trivs med att bo själv med barnen och hundarna i huset, inte ett gräl med barnens pappa på 4 månader inga sura miner, tvärtom vi kan skratta ihop, vi har roligt ihop vi ses mer nu än vi gjorde innan, istället för att irritera sig så längtar man till filmkvällar mm på helgerna. Vi ses så gott som varje dag, så våra barn har inte blivit förlorare på denna separation.

Vi hjälper varann och ställer upp för varann.


Vi bråkar inte om var barnen ska fira jul  / nyår - vi firar ihop istället så barnen får ha bägge föräldrarna.


Måtte 2012 bli ett lugnt år - det kan bara bli bättre   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katrins-place - 17 september 2020 10:45


Detta är Maya 💜 , en underbar kattfröken  

Av katrins-place - 19 april 2019 06:32


Sommarvärmen har kommit och det är skönt. Gubben min grillade kött igår och det blev rackarns gott. Vi satt ute på kvällen och njöt av finvädret. Idag blir det halvdags jobb för min del sen åker jag tillbaka till gubben min. Imorgon fyller han år ...

Av katrins-place - 18 april 2019 14:18

Haft en fantastisk förmiddag hos barnbarnet. Mormor kom med påskägg. Vi lekte, städade och var ute och njöt av finvädret och det blev gunga och rutschkana på lekplatsen. Innan jag åkte hem lagade jag hamburgare och pommes till lunch som minimannen be...

Av katrins-place - 17 april 2019 18:08


Idag fyller minstingen 16 år. Det firades med grillfest på solsidan. Vi hade tur med vädret +18 i skuggan och strålande sol. Premiär för säsongen att sitta ute och äta. Ungdomarnas pappa kom hit och firade med oss. Smidigt att ordna firandet på e...

Av katrins-place - 16 april 2019 21:44

Gjorde presentinköp till den blivande 16 åringen. Vart tog åren vägen? Känns som det var igår han var en liten buspojke. Det blir grillfest här på solsidan imorgon. Köpte även ett påskägg till barnbarnet, jag ska ha playdate med honom på torsdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards