Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av katrins-place - 18 augusti 2011 19:13

Vi var till Heureka idag, ett mkt trevligt ställe där vi såg Dinosaurieutställningen,fick möta solsystemet , känna på hur det känns att vara med om ett jordskalv, månpromenad och mycket mycket mer.

Kan rekommendera stället för både stora och små. Tiden springer iväg där och dom har fantastiskt bra 3D filmer.

Funkar suveränt även för svensktalande.


Enda nackdelen är alla otroligt fräcka Ryssar som var där, dom trängdes och spelade fullständigt dumma när man sa åt dom - ja åtminstone tills jag sa att detta knappast var något Rubel land där man kan muta sig fram.. ja jag blev så förbannad så jag sa att Zigenare  har bra mycket bättre hyfs i sig än vad dom där Ryssarna har.. ( jag har bott granne med dom i Tornedalen så jag vet).

Lillemans ögon var rätt stora ett tag där när mamsen blev mäkta irriterad..men Lejon morsan i en vaknar ju till liv när andra beter sig som svin mot ens barn   



Jag har blivit en jäkel på att packa    och får nog det mesta med mig hem, förutom alla krämer och annat flytande jox för dom går aldrig igenom säkerhetskontrollen - fast man får köpa allt möjligt flytande jox i taxfreen och ta med sig i planet.... sjukt.

Käre Pappsen tar resten med i sin bil när han kommer till oss.


Jag har bara handbabage på biljetterna - vägrar stå med barnen och strula med bagage på flygplatsen har lärt mig efter flera resor att man ska göra allt så smidigt som möjligt.


Blir uppstigning tidigt imorgon ( vid 4 svensk tid), barnen får sova lite längre -men jag behöver min egna lilla stund för mig själv innan allt kör igång, vi landar klockan 9 på Arlanda om allt flyter på som det ska och sedan har vi lång tid på oss att vara i Stockholm för tåget går inte förrän kl 15.30 om allt flyter på som det ska.. jag har lärt mig att man ska ha gott om tid på sig när man reser särskilt när det gäller SJ.

 

Vi kommer att sakna käre Pappsen och Helsingfors   


Och till er alla som vi inte besökte denna gång:

Vi var faktiskt inte och besökte någon släkting eller bekant alls, jag orkar inte stressa runt just nu, mår stundtals redigt skit och har fullt upp med att hålla spökena i shack.

Så INGEN har fått besök denna resa - så det är liksom rättvist då, jag har prioriterat barnens behov och vad dom har velat göra. För denna resa är en sorts avslutning på deras sommarlov.


Nu ska jag försöka få kidsen snart att sova , sen ska jag börja ladda upp mentalt inför hemkomsten igen...


See you soon again Sweden - I´m not sure I´m so happy about it...


Ska åtminstone bli underbart att få krama om storkillen och hundarna - saknar er något fruktansvärt!


Var rädd om er där ute var ni än är   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards