Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Underbart är kort - Ett stort tack till er :-)

Av katrins-place - 9 augusti 2011 09:40

Mitt besök i Tornedalen var kort men otroligt skoj och effektivt, jag hann göra så mycket och träffa så många härliga människor.

Så jag vill här på bloggen passa på att tacka:


Ett stort tack till mina kära svägerskor Carola och Maria  för ett så fint VIP välkomnande till Norrbotten,kramar och  kalla Norrlandsguld och goda drinkar redan  på Kallax , tack Maria för dansen på köksgolvet hos dig, för dom härliga skyddsänglarna du gjort och för dom fina bilderna på mina döttrar när dom var små. Och tack till er  bägge två för underbart roligt sällskap, många glada skratt blev det.

Tack Carola för skjutsen - vår private driver  , för trevliga sällskapet, pratstunden och för alla goda drycker, för kaffet med en Norrlandsguld  till och för lånet av soffan.


Stort tack till min kära vän Pia och hennes barn för en härlig dag i Nikkala, det var så underbart att få träffa er igen, det var skoj att plocka vinbär med Hilda och titta på när barnen spelade tv-spel, tack även för gott kaffe och många glada skratt, för trevligt sällskap på Leilani och för skjutsen   .


Stort tack till min kära vän Petra med familj och Niklas med familj för ett härligt dygn i Revonsaari, med trevligt sällskap fantastiskt god mat, utebastu och kalla drycker det var så kul att ses igen.


Stort tack Gunnel för skjutsen till flotten!


Stort tack till min kära Farfar och  Faster  för bamsekramarna - det var verkligen underbart att träffa er.


Stort tack till kära vännen AnnMari för lånet av soffan, det var så smidigt att ta sig till bussen på morgonen - och det gick ju så bra trots 3 timmars nattsömn haha.


Ett jätte stort tack till alla tjejerna på bastuflotten - vilken underbar kväll det var helt fantastisk! Tack även till killarna som lagade den supergoda maten, saunasamba rock!!

Tack kära svägerskan Carola för det fina talet du höll på flotten - jag reser nästa år igen 140 mil för att träffa er alla  , ni har fixat och grejat allt så bra med vår Saunasamba.


Tack härliga Anki och Marika för kramarna  och för sällskapet.


Tack till trevliga Marko för en trevlig pratstund på Umppari och för drinken - det var skoj att ses.


Tack även till killarna i jänkaren som körde mig till Happis.


Tack till barndomsvännen Magnus för hej då  kramen på Kallax - kul att vi hann ses en stund i alla fall.


Ett ironiskt tack ( för att du slet min väninnas ciderflaska ur min hand) till den otrevliga vakten från skåne med flätat skägg... Hoppas verkligen att din chef skickar dig på charmkurs för nybörjare - för det sa jag åt honom att göra... jag tar inte order från män - särskilt inte sådana som dig! Du platsar inte in i trevliga Tornedalen.




Hoppas jag inte glömt någon nu... TACK TACK TACK allihopa, vi ses om ett år igen     saknar er alla redan - (utom skåningen med flätat skägg)

   


 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katrins-place - 17 september 2020 10:45


Detta är Maya 💜 , en underbar kattfröken  

Av katrins-place - 19 april 2019 06:32


Sommarvärmen har kommit och det är skönt. Gubben min grillade kött igår och det blev rackarns gott. Vi satt ute på kvällen och njöt av finvädret. Idag blir det halvdags jobb för min del sen åker jag tillbaka till gubben min. Imorgon fyller han år ...

Av katrins-place - 18 april 2019 14:18

Haft en fantastisk förmiddag hos barnbarnet. Mormor kom med påskägg. Vi lekte, städade och var ute och njöt av finvädret och det blev gunga och rutschkana på lekplatsen. Innan jag åkte hem lagade jag hamburgare och pommes till lunch som minimannen be...

Av katrins-place - 17 april 2019 18:08


Idag fyller minstingen 16 år. Det firades med grillfest på solsidan. Vi hade tur med vädret +18 i skuggan och strålande sol. Premiär för säsongen att sitta ute och äta. Ungdomarnas pappa kom hit och firade med oss. Smidigt att ordna firandet på e...

Av katrins-place - 16 april 2019 21:44

Gjorde presentinköp till den blivande 16 åringen. Vart tog åren vägen? Känns som det var igår han var en liten buspojke. Det blir grillfest här på solsidan imorgon. Köpte även ett påskägg till barnbarnet, jag ska ha playdate med honom på torsdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards