Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

En liten hälsning från Helsingfors

Av katrins-place - 17 augusti 2011 20:53

Vi har det bra här borta, tur med vädret har vi också haft.

Pappsen skämmer bort oss   .

Lilleman sa första morgonen att Morfar har grymt bra rullgardiner eftersom man sover så länge ( han har mörkläggningsrullgardiner), själv sov jag så många timmar mest troligen tackvare Atarax som jag tog för att slippa spökena.


Idag var vi på havet och åkte båt, vi la till vid Sveaborgs gästhamn och knallade runt Sveaborg i det strålande fina vädret ( Sveaborg är obligatoriskt när man är med Pappsen i farten - ungefär som Kalle Anka på Julafton).


Trots att jag som barn var en påtvingad skeppsunge lär jag nog för alltid bli en landkrabba.. jag fick hjälpa Pappsen att ha koll på dom där gröna och röda märkena på havet... käre far är ju färgblind.. och där stod jag och försökte ha koll på vilket som var vilket när han gasade på i full fart..

Jag vet jag ska lära mig att släppa på kontrollen - men just där på havet fick jag ju ha koll på barnen, pappsen och alla märkena OCH alla andra båtar och fartyg som for kors och tvärs... det var trevligt med en båttur - men puuuh så skönt att åter vara i land sedan... Jag berättar mer någon annan gång haha.


Imorgon väntar en tripp till Heureka - blir planeter och Dinosaurier mm för hela slanten.


Sedan ska väskorna packas.. jag bävar redan för jag har shoppat loss på rea här - gäller ju att passa på! Hittat en hel del kul nageljox och kläder. Imorgon ska vi även kolla efter skor till barnen och lite mer kläder åt dom.

Det jag inte får med mig hem - det tar kära pappsen med i bilen när han kommer till oss i höst.



Storkillen och hundarna mår bra där hemma, har pratat med honom i telefon, saknar dom!


Nu ska jag stupa i säng - utan mina lurviga damer..känns skumt.


Puss & Kram skumbanan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katrins-place - 17 september 2020 10:45


Detta är Maya 💜 , en underbar kattfröken  

Av katrins-place - 19 april 2019 06:32


Sommarvärmen har kommit och det är skönt. Gubben min grillade kött igår och det blev rackarns gott. Vi satt ute på kvällen och njöt av finvädret. Idag blir det halvdags jobb för min del sen åker jag tillbaka till gubben min. Imorgon fyller han år ...

Av katrins-place - 18 april 2019 14:18

Haft en fantastisk förmiddag hos barnbarnet. Mormor kom med påskägg. Vi lekte, städade och var ute och njöt av finvädret och det blev gunga och rutschkana på lekplatsen. Innan jag åkte hem lagade jag hamburgare och pommes till lunch som minimannen be...

Av katrins-place - 17 april 2019 18:08


Idag fyller minstingen 16 år. Det firades med grillfest på solsidan. Vi hade tur med vädret +18 i skuggan och strålande sol. Premiär för säsongen att sitta ute och äta. Ungdomarnas pappa kom hit och firade med oss. Smidigt att ordna firandet på e...

Av katrins-place - 16 april 2019 21:44

Gjorde presentinköp till den blivande 16 åringen. Vart tog åren vägen? Känns som det var igår han var en liten buspojke. Det blir grillfest här på solsidan imorgon. Köpte även ett påskägg till barnbarnet, jag ska ha playdate med honom på torsdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards