Alla inlägg den 5 april 2011

Av katrins-place - 5 april 2011 17:49

Vardagen rullar sakteligen på och förkylningen börjar släppa den med.

Ikväll är det storbak  på gång, lilleman har bakat alldeles själv smarriga chokladmuffins.

Bulldegen står på jäsning och fler muffins är på gång och något mer gott ska det bakas också, lika bra att fylla på.


Idag regnar det men igår sken solen och det var varmt, jag såg årets första geting ute på altanen och insåg att det är redan dax för getingfällorna att åka fram, lika att ta dom tidigt på getingsäsongen.


Imorgon ska jag jobba igen, en lagom kort dag.


Ellen och Daisy är lite låga, dom sörjer farbror Q på sitt sätt och vi alla saknar honom   


Jag är fortfarande trött men det är inte så konstigt då jag vakade 33 timmar med lille Farbror Q och efter veterinärbesöket kunde jag inte somna.

Usch det känns tomt utan honom här och det kommer att ta tid innan man vänjer sig.


Ellen och Quno 2008    

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe - utan anka   

 


Av katrins-place - 5 april 2011 17:49

Vardagen rullar sakteligen på och förkylningen börjar släppa den med.

Ikväll är det storbak  på gång, lilleman har bakat alldeles själv smarriga chokladmuffins.

Bulldegen står på jäsning och fler muffins är på gång och något mer gott ska det bakas också, lika bra att fylla på.


Idag regnar det men igår sken solen och det var varmt, jag såg årets första geting ute på altanen och insåg att det är redan dax för getingfällorna att åka fram, lika att ta dom tidigt på getingsäsongen.


Imorgon ska jag jobba igen, en lagom kort dag.


Ellen och Daisy är lite låga, dom sörjer farbror Q på sitt sätt och vi alla saknar honom   


Jag är fortfarande trött men det är inte så konstigt då jag vakade 33 timmar med lille Farbror Q och efter veterinärbesöket kunde jag inte somna.

Usch det känns tomt utan honom här och det kommer att ta tid innan man vänjer sig.


Ellen och Quno 2008    

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe - utan anka   

 


Ovido - Quiz & Flashcards