Alla inlägg den 14 april 2011

Av katrins-place - 14 april 2011 17:46


Började dagen med att försova mig och vaknade  7.30, blev en rivstart på dagen men vi hann med Lilleman till skolan i tid, vi var där otroligt nog 7.55 och hann med frukost och allt och Lilleman var på gott humör.Hans skoldag gick hyfsat bra idag trots att hans resurs inte var där, dock tyckte Lilleman att det var smutsigt vid hans skolbänk så... han tog och gjorde rent där.. med hjälp av någons stövlar och vatten som han hällde över så det flödade vatten på golvet ,  lite hyss måste han ju passa på att göra    


Har grejat lite i trädgården idag och gjorde en sen beskärning av det där jäkla plommonträdet.. nice det ser ut som en totempåle nu   , seriöst avskyr jag det där trädet.. på hösten skräpas altanen ner och det är inte många här som käkar plommon.. typ en..


Vi var 4 som hjälptes åt med matlagningen idag, jag älskar att ha alla mina barn hemma, det är underbart  och idag blev det många olika rätter.. yes jag vet curling curling men jäklar idag fick det vara en curling dag.. kycklingwook med nudlar och sweet chili, fruktsallad till och currysås, Lilleman stekte chicken nuggets och tog det till nudlarna och currysåsen och den yngre dottern fick grillad korv med potatisgratäng .


Life is good !


Har lite att greja med här hemma ikväll  rensa bla all reklam och papperskit som brevlådan fylls med funderar på att sätta upp en liten skylt vid brevlådan hihi:


 



Nu ska disken plockas - sen ska jag dissa den rena tvätthögen som skulle behöva  strykas och gå och ta mig en powerwalk med hundarna och vi får väl se om det ska hagla och regna över mig trots solskenet igen..


Ha en fin kväll allihopa!


 

Ovido - Quiz & Flashcards