Alla inlägg den 13 april 2011

Av katrins-place - 13 april 2011 20:30

Har haft en ruggigt jobbig huvudvärk halva dagen, men efter en dejt med Mr Ipren och lite vila i soffan gav headache from hell med sig.


Det blev en powerwalk runt sjön med Sandra och hundarna ikväll, jag älskar våren och det är så härligt att gå sjörundan, jag uppskattar detta med korta vintrar här nere i södern och inser att jag skulle nog inte fixa att flytta hem till kära Norrland igen.


Norrland är vackert och underbart och jag saknar mina goa vänner där - men vintrarna är onekligen långa, mörka och kalla och jag som är en sommarmänniska skulle sakna dom långa somrarna.

Varje gång jag besöker Tornedalen får jag en enorm hemlängtan, men jag är nog fast här i södern   .


När jag är däruppe saknar jag mina vänner här nere..

och när jag är här nere saknar jag mina vänner däruppe, knepigt värre.


Imorgon har jag ledig dag - underbart, då ska jag passa på att slå in Lillemans födelsedagspresenter och börja klura ut hur jag ska göra hans tårta... han har beställt en Galaxtårta det ni!  Han ska få göra en ritning så jag vet hur den ska se ut.


Det blir även en tur på stan med Sandra, det är så härligt att ha alla barnen hemma .

Ovido - Quiz & Flashcards