Alla inlägg under april 2011

Av katrins-place - 16 april 2011 22:41

Imorgon fyller min yngste goa son 8 år, så idag har jag bakat hans  Galaxtårta och grejat med hans presenter. Ballongerna är blåsta och födelsedagsbordet är fixat.


Super snälla Bujar kom förbi ikväll med en present till Oscar, biljett till morgondagens superettan match på Finnvedsvallen, han är resurs till Lilleman på skolan och spelar i fotbollslaget som har match imorgon.

Oscar blev jätteglad över presenten och imorgon går vi givetvis och kollar på matchen och hejar på IFK Värnamo   . När vi kommer hem från matchen har säkert barnens Morfar kommit hit till oss.


Jag har tagit semester från jobbet imorgon, för inte vill jag missa Oscars födelsedag.


Lilleman sa innan han somnade : Mamma detta kommer att bli min bästa födelsedag någonsin   .


Nu sover den förväntansfulla goa grabben och jag är säker på att vi stiger upp i ottan och börjar födelsedagsfirandet      och det kommer att hålla på hela dagen   .


Nu ska jag ta igen  mig en stund och pusta ut, det har varit en lång dag.


Ha en go kväll allihopa och var rädd om er!



Av katrins-place - 14 april 2011 17:46


Började dagen med att försova mig och vaknade  7.30, blev en rivstart på dagen men vi hann med Lilleman till skolan i tid, vi var där otroligt nog 7.55 och hann med frukost och allt och Lilleman var på gott humör.Hans skoldag gick hyfsat bra idag trots att hans resurs inte var där, dock tyckte Lilleman att det var smutsigt vid hans skolbänk så... han tog och gjorde rent där.. med hjälp av någons stövlar och vatten som han hällde över så det flödade vatten på golvet ,  lite hyss måste han ju passa på att göra    


Har grejat lite i trädgården idag och gjorde en sen beskärning av det där jäkla plommonträdet.. nice det ser ut som en totempåle nu   , seriöst avskyr jag det där trädet.. på hösten skräpas altanen ner och det är inte många här som käkar plommon.. typ en..


Vi var 4 som hjälptes åt med matlagningen idag, jag älskar att ha alla mina barn hemma, det är underbart  och idag blev det många olika rätter.. yes jag vet curling curling men jäklar idag fick det vara en curling dag.. kycklingwook med nudlar och sweet chili, fruktsallad till och currysås, Lilleman stekte chicken nuggets och tog det till nudlarna och currysåsen och den yngre dottern fick grillad korv med potatisgratäng .


Life is good !


Har lite att greja med här hemma ikväll  rensa bla all reklam och papperskit som brevlådan fylls med funderar på att sätta upp en liten skylt vid brevlådan hihi:


 



Nu ska disken plockas - sen ska jag dissa den rena tvätthögen som skulle behöva  strykas och gå och ta mig en powerwalk med hundarna och vi får väl se om det ska hagla och regna över mig trots solskenet igen..


Ha en fin kväll allihopa!


 

Av katrins-place - 13 april 2011 20:30

Har haft en ruggigt jobbig huvudvärk halva dagen, men efter en dejt med Mr Ipren och lite vila i soffan gav headache from hell med sig.


Det blev en powerwalk runt sjön med Sandra och hundarna ikväll, jag älskar våren och det är så härligt att gå sjörundan, jag uppskattar detta med korta vintrar här nere i södern och inser att jag skulle nog inte fixa att flytta hem till kära Norrland igen.


Norrland är vackert och underbart och jag saknar mina goa vänner där - men vintrarna är onekligen långa, mörka och kalla och jag som är en sommarmänniska skulle sakna dom långa somrarna.

Varje gång jag besöker Tornedalen får jag en enorm hemlängtan, men jag är nog fast här i södern   .


När jag är däruppe saknar jag mina vänner här nere..

och när jag är här nere saknar jag mina vänner däruppe, knepigt värre.


Imorgon har jag ledig dag - underbart, då ska jag passa på att slå in Lillemans födelsedagspresenter och börja klura ut hur jag ska göra hans tårta... han har beställt en Galaxtårta det ni!  Han ska få göra en ritning så jag vet hur den ska se ut.


Det blir även en tur på stan med Sandra, det är så härligt att ha alla barnen hemma .

Av katrins-place - 11 april 2011 07:10

Idag är det en vecka sedan Lille farbror Q lämnade oss, Ellen och Daisy är fortfarande låga och Daisy ligger mycket i bädden som Farbror Q så ofta låg och myste i.


Våren är här nu på riktigt och igår  hade vi + 18, underbart med sol och värme.

Grillen är påfylld med ny gasol och grillsäsongen har startat.

Vår och sommar är mina favorit årstider och man liksom blommar upp under den här tiden.


Har sett yrvakna getingar och humlor dom flyger klumpigt omkring därute, citronfjärilar har jag sett med och  myrorna har vaknat.


Oscar och jag var till Apladalen med mina goa väninnor och deras barn igår, där var mycket folk. Vi hade många trevliga timmar där sedan åkte vi hemåt och då var det dax att sola på altanen.


Nu har en ny vecka börjat och med den nya äventyr   

Av katrins-place - 5 april 2011 17:49

Vardagen rullar sakteligen på och förkylningen börjar släppa den med.

Ikväll är det storbak  på gång, lilleman har bakat alldeles själv smarriga chokladmuffins.

Bulldegen står på jäsning och fler muffins är på gång och något mer gott ska det bakas också, lika bra att fylla på.


Idag regnar det men igår sken solen och det var varmt, jag såg årets första geting ute på altanen och insåg att det är redan dax för getingfällorna att åka fram, lika att ta dom tidigt på getingsäsongen.


Imorgon ska jag jobba igen, en lagom kort dag.


Ellen och Daisy är lite låga, dom sörjer farbror Q på sitt sätt och vi alla saknar honom   


Jag är fortfarande trött men det är inte så konstigt då jag vakade 33 timmar med lille Farbror Q och efter veterinärbesöket kunde jag inte somna.

Usch det känns tomt utan honom här och det kommer att ta tid innan man vänjer sig.


Ellen och Quno 2008    

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe - utan anka   

 


Av katrins-place - 5 april 2011 17:49

Vardagen rullar sakteligen på och förkylningen börjar släppa den med.

Ikväll är det storbak  på gång, lilleman har bakat alldeles själv smarriga chokladmuffins.

Bulldegen står på jäsning och fler muffins är på gång och något mer gott ska det bakas också, lika bra att fylla på.


Idag regnar det men igår sken solen och det var varmt, jag såg årets första geting ute på altanen och insåg att det är redan dax för getingfällorna att åka fram, lika att ta dom tidigt på getingsäsongen.


Imorgon ska jag jobba igen, en lagom kort dag.


Ellen och Daisy är lite låga, dom sörjer farbror Q på sitt sätt och vi alla saknar honom   


Jag är fortfarande trött men det är inte så konstigt då jag vakade 33 timmar med lille Farbror Q och efter veterinärbesöket kunde jag inte somna.

Usch det känns tomt utan honom här och det kommer att ta tid innan man vänjer sig.


Ellen och Quno 2008    

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe - utan anka   

 


Av katrins-place - 4 april 2011 11:01

  Klockan 10.15 blev älskade underbara lilla Quno vår Änglahund.

Tack kära vän för alla åren vi fick med dig, du var en underbar  speciell familjemedlem och lämnar ett stort tomrum och hål i våra hjärtan.


Du kommer alltid att finnas med oss .


Nu slipper du ha ont och kan rusa runt med Totte där i hundhimlen, saknaden är stor.


Minnena kan ingen ta ifrån oss.


 Vi säger inte farväl utan vi säger :

Vi ses igen!

Av katrins-place - 4 april 2011 04:22

Klockan är snart 4.30 Sandra & jag har vakat natten, Älskade lille Q blir allt sämre   .


Det gör så ont i oss att se honom så här och vi är allt mer övertygade om att vi gjort rätt beslut. Om någon timme ska jag ringa vetten, jag ska se om vi kan få en veterinär hem till oss så Lille Q slipper åka iväg. Han avskyr veterinärställen och om det vore möjligt för honom att slippa åka in vore det bra.


Det har inte varit svårt att hålla sig vaken hela natten, självklart ställer man upp för sin käre familjemedlem.


Ellen och Daisy känner att allt inte är som det ska, Ellen har under natten lagt sig flera gånger bredvid Quno. Just nu sover han lite , men han har till och från varit vaken och gnytt lite. Han har inte rört sig alls och vid 2 tiden började han kännas svalare.


Jag gjorde iordning värmeflaska och vetevärmare och la det runt honom så att han skulle få det varmt och gott - han har alltid älskat värme.


Senast jag grät så här mycket var den 21/7-2008 då min älskade Totte for till hundhimlen.


Vi har bäddat en gästsäng på golvet i vardagsrummet, där har Sandra och jag varit med Quno så att han ska känna sig trygg.


Den där pigga livsgnistan finns inte längre i hans ögon, det är som att ålderdomen hann ikapp honom på bara några timmar...


Detta är baksidan med att ha djur, det gör så förbannat ont när dom inte mår bra och man tvingas ta svåra beslut.


  Quno med sina lurviga brudar Ellen och Daisy ( en gammal bild)   



"If you really love someone ..let them go..."

Ovido - Quiz & Flashcards